I kväll var hundarna BÄST

Efter en god middag så skulle vi ta en prommenad till skogen, för att hundarna skulle få springa av sig, och jag skulle slippa gå ut en gång till i kväll.

På vägen till skogen träffar vi en tjej med sin jack russel, som varnar oss för att räven springer omkring längre fram på vägen, och Viper ger i från sig lekskall och hoppar på bakbenen som han gör med hundar han känner =).

Framme i skogen får dom först springa av sig , och sedan godissök i djupsnön, efter det en spring tur till i djupa snön, koppel på och vi vandrar ut ur skogen, och upp på gångvägen. När vi kommer ut på gångvägen för dom som känner till Tyresö, vid Fontana, får husse plötsligt för sig att han vill ha godis. Byte av väg och då ser jag att ca 15 meter bakom oss kommer en svart hund, troligtvis labbe men kan ha varit en rottis. Hundarna tittar bakåt, Doris ger i från sig ett tyst muff, men sedan så går dom så glatt med, så utan godis och bara med röst och kroppspråk, följer Viper med glatt framåt, tittar båkot ett par gånger men inget skällande eller dragandes mot hunden, och så går vi ända till trafikljusen, kan väl vara ett par hundra meter, sncka om att jag blev två meter lång =).

Väl framme vid godissvampen så väntar jag och hundarna utanför, medans Janne går in och handlar, då kommer det en rottis och går förbi på trottoaren, Viper ställer upp framtassarna på snövallen tittar ett par sekunder, hoppar ner och bryr sig inte =).

När vi sedan är nästan hemma, så säger Janne vad duktig Viper varit, du har inte behövt tjata någon gång i kväll på honom att han drar i kopplet, och det hade jag ju inte, utan ikväll hade jag nog mest använt ett nytt kommando ”sakta”, och det hade jag bara gjort några gånger, och det räckte att få honom att sluta dra. =)

Nu ska jag suga på denna karamell länge, för nu vet jag att det någon gång i framtiden och inte så lång fram, kommer det att alltid fungera =) =)

Så i kväll var hundarna BÄST

Lämna en kommentar